Nu är Blekinge säsongen över för mig.
Kan summera den som strulig.
Vecka 14 ledig på fredag, då kom det 30 cm snö. så jag fick vänta till lördagen.
Lördag och trailern påhängd på bilen, punktering på bilen.
Sent på eftermiddagen fick jag däcket lagat, ställde in denna helg.

Vecka 15, ledig fredag, hem och hängde trailern på bilen, punktering på bilen igen.
Fick det lagat, åkte ner till Garpahamnen sjösatte båten fredag kväll.
Vattenpumpen fungerade inte, trasig impeller, bara att åka hem 50 mil.
Yukio Akitomo var med, vi sov hos Liljekvist och åkte hem på lördag.

Vecka 16, ledig torsd, fredag, åkte ner torsdag kväll och sjösatte, tog en provtur ut.
Allt fungerar. 
Yukio kom ner fredag morgon, han fick drilla och landa några laxar, fick ont i armarna.
På Lördagen gick autopiloten sönder, bara att packa och åka hem.

Vecka 17, väntar på autopiloten.
Vecka 18, väntar på autopiloten.

Vecka 19,  Lördag 14 maj, Åkte ner till Garpahamnen sjösatte båten fredag kväll, provkörde, allt fungerar.
15 maj lämnade Garpahamnen 09:17 kom ca 6 distans ut, båten tog in vatten, fick kalla på Sjöräddningen som följde mig hela vägen in till Garpahamnen. Upp med båten på trailer.
Köpte nya länspumpar, dom hade gått sönder. Konstaterade att självlänsen låg för djupt under vattnet, så båten tog in vatten genom dom. pluggade hålen. provkörde och det fungerar.

16 Maj,  08:00 napp på utlägg, drillade fisken 45 min, efter 3 gången vid håven slet sig fisken.
Fick några laxar, 12,5kg 100cm. 9 kg 97 cm.

17 Maj, 08:23 dubbelbugg på ytan Fenklippt 80 cm. 08:40 linbrott på 70m.
Tappade en vid håvning, kroken tog i nätet . 
Bröt 13:50 körde till Utklippan jag har ju fiskat fullt !
En mycket vacker plats jag kommer besöka fler gånger.

18 Maj, Lämnade Utklippan kl 06:00
En liten lax slips, Ca 15 näbbisar
Rev och körde till Inlängan kl 15:00
Körde till Inlängan sov hos Ulf.

19 Maj, Allt i sjön kl 07:09
Åkte med Ulf i Häxan
Inte ett hugg på hela dagen

20 Maj, Allt i sjön 08:00
Åkte Doninger med Ulf
09:00 Ulf lax yran spyan 85cm 7kg
Vi avslutade dagen med att köra in mot Inlängan, på 34 m klippte det på en lax på djuprigg Magnetlöja bakom en VK flasher.
Tog ca 30min att drilla. En lax 18,96kg 114cm vägd på land.
Sov hos Ulf

21 Maj, Hemresa.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vinterpremiär 2023